Šta klinci slušaju: ,,MISLIM DA ESTRADA NEMA POLA MOZGA”

Nedelja  veče. Za divno čudo, tri’es kec polu prazan. Stanica Šumice. Ulaze tri devojčice i sedaju preko puta mene.  Pažljivo iscrtani ajlajner ne može da sakrije lica od jedva 13 godina.  Sa pametnog telefona jedne od devojčica kreće melodija koju dugo nakon ove vožnje neću moći da zaboravim. One kreću horski da pevaju:

,,K’o kuja pa kser i krivim se k’o bitanga
smaram neku k**** da izdrka mi sisama
moja treša plišana, a u Nišu Nišava
šiš-miša dva zgutam pa se zgutam višanja“

Dobro sam guglala ove stihove, tako da nisam bila mnogo iznenađena što će se takozvana pesma ,,Ekser”  naći kao jedna od omiljenih kod dece šestog, sedmog i osmog razreda. Naime, sprovela sam jednu anketu u dve osnovne škole u Beogradu. Zadatak je bio sledeći:  Napisati na listu papira ime omiljenog pevača, pevačice i benda, kao i nekoliko pesama koje slušate u slobodno vreme.

unnamed

Foto: Nedeljnik

U  jutarnjim časovima stižem u jednu od škola. Dočekuje me pedagog i vodi do odeljenja koje će biti moj uzorak. Objašnjava da su u toku pismene vežbe i propitivanja ali da će pronaći slobodno odeljenje. Dok njega nema, grupa klinaca me pita da li sam ja nova nastavnica istorije. Rekoh im da sam novinar i da ću im postaviti neka pitanja kada počne čas.

,,Jaooo pa onda neće da nas pita mnogo! Ajde molim te razvlači to što imaš da nas nastavnik ne bi pitao, a mi ćemo da se pravimo kao da moraš još da nam pojasniš.”  Na njihovu žalost, dobila sam drugo odeljenje.

Većina njih jedva je dočekala mali predah a neki su entuzijastično ispisali čitave stranice svojim omiljenim pesma.  Pitam ko želi nešto da kaže u diktafon.  Devojčica iz poslednje klupe diže ruku: ,,Ja! Ja!” Prilazim joj i ptam je šta misli kakvi su muzičari Rasta i Ana Nikolić: ,,Ja mislim da oni uopšte nisu za brak, mislim da ne znaju ni da zamese tortu.”

Sada odlazim kod druge curice, koja takođe želi sa mnom da prica: ,,Volim pesme Ariane Grande, Jennifer Lopez , neke pesme Justina Biebera, Davida Gettu, Zaru Larsson. Ne volim narodnjake.” Čuje se ponovo devojčica iz poslednje klupe  – Nemoj da mi vređaš narodnjake! Ova nastavlja:  ,,Neki znaju da pevaju, na primer Ceca, ali jednostvano ne slušam tu muziku”

Dečkić ispred nje isto ima želju da razgovara:  ,,Slušam tehno muziku.” -A tvoji vršnjaci?  ,,Oni  više vole narodne muzike i tako te stvari. Imate još neko pitanje?” – Šta misliš o odevanju pevača i pevačica sa domaće estrade?   ,,Mislim da nemaju pola mozga.”

Kako su se Rasta, Fox, Ana Nikolić i Mimi Mercedes našli na nekim papirima, upitala sam klince na hodniku šta misle o njima.

Dečko, koji najviše voli da sluša Betovena, Mocarta, Čajkovskog i Baha, a omiljeni džez muzičar mu je Ray  Charles, kaže: ,,Ja mislim da to nije primereno. Postoji razlika između  narodnog i seljačkog. Narodno je kultura a seljačko kvari kulturu i sve oko nas.”

Potom odlazim do grupice na stepeništu i bivam okružena klincima sa svih strana. Kažu mi da slušaju takvu muziku zato što je dobrog ritma. Pitam ih da li je ta vrsta muzike primerena za njihov uzrast.

,,Nije, ima mnogo ružnih reči i narkomanije”, priča mi jedna od devojčica, druga dodaje: ,,To sada ne možemo da izbegnemo . Svi to slušaju. Većina mojih drugara to sluša. Ali nisu Vam napisali.” Ja ih pitam da li se tekstovi  tih pesama prenose i na ponašanje njihovih vršnjaka. Dobijam odgovor od devojčice sedmog razreda:  ,,Daa, zavisi kako na koga  i da li je neko povodljiv. Ako je pesma o vutri, recimo , on možda posle proba.”

Nastavljam:  ,,A ti sto se smeškaš samo, šta ti slušaš?” – ,,Ona sluša rejv”, odgovara mi njena drugarica.

Učenici u drugoj školi brzo su popunili papire i nisu naročito komunicirali sa mnom. Njihovi odgovori, međutim, nisu se razlikovali mnogo od prethodnih. Među omiljenim pevačima dece obe škole najčešće su se nalazili: Justin Bieber i Đani. Omiljene pevacice su im Ariana Grande i  Taylor Swift. Dve grupe koje su đaci najviše navodili jesu Maroon 5 i One Direction.

37891_08-splav02-public_fFoto: Informer

Nastavnici  ove škole saglasni su da su se svega naslušali tokom ekskurzija i maturskih proslava.  ,,Najpre krene sa nekim rokom i blagom muzikom a onda se pretvori u haos. Ja nikad nisam čula ono, niti znam ko peva”, kaže jedna od nastavnica.

Sada, kada znate šta su đaci šestog,sedmog  i osmog razreda napisali, mozete li da se vodite odgovorom ove devojčice?

,,Svako je različit i cenim to što se ljudima dopadaju različite stvari.”

Izvor: Nedeljnik

Leave a Reply

